Proiectul ABIS-Against Bullying For a Better Inclusion in Schools – Erasmus+KA229
„În săptămâna a doua a lunii martie, echipa Erasmus+ a „Școlii Profesionale Târlișua” a desfășurat activități în Sicilia, Bagheria, prin intermediul proiectului ABIS. Mobilitatea a cincea a cuprins activități cu tema ”Physical and Psychological Bullying”, transmite coordonatoarea proiectului Pap Daniela.
Patru țări s-au reunit în regiunea Sicilia din sudul Italiei pentru a spune „stop agresiunilor în școli”:
Timp de cinci zile, elevi din patru țări membre UE: ROMÂNIA, ITALIA, POLONIA și TURCIA au desfășurat activități împreună care aveau ca scop ”anti-bullyingul”=oprirea agresiunilor în școli.
România a avut 5 reprezentanți, elevi ai „Școlii Profesionale Târlișua”: Forai Mihaela, Forai Andreea, Pop Maria, Clapa Denis și Găurean Sara. Aceștia au fost însoțiți de două cadre didactice: prof. Pap Daniela, coordonatoarea Proiectului ABIS-Against Bullying For a Better Inclusion in Schools-Erasmus plus KA229 și prof. Forai Gabriela.
Activități desfășurate de elevi în cadrul ABIS- Against Bullying For a Better Inclusion in Schools?
- crearea de scenarii anti-bullying de tipul: ”be assertive, not agressive”, ”foster empathy”,”anti-bullying scenarios”;
- vizite culturale în Cefalu, oraș din regiunea Sicilia;
- vizite în orașul Palermo;
- crearea de ateliere : ”anti-bullying puppet show”, ”anti-bullying games exhibition”.
La finalul șederii elevilor „Scolii Profesionale din Târlișua” în regiunea Sicilia din Italia, fiecare dintre ei au primit feedback din partea reprezentanților proiectului și diplome de participare.
Mesaj din partea echipei coordonatoare despre importanța participării elevilor la astfel de proiecte care implică interacțiunea elevilor români cu alți elevi străini:
„Felicitări, elevi minunați! Recomandarea noastră este să participați la cât mai multe proiecte Erasmus. E șansa voastră să cunoașteți oameni faini, să vă faceți prietenii pe viață; pe lângă toate activitățile interesante la care puteți participa”, transmit cadrele didactice.